Cieľom hudobnej výchovy je zabezpečiť
rozvoj kolektívnych a individuálnych hudobných zážitkov deti,
priateľstvo, obsahový a funkčný rozvoj osobnosti. Snažíme sa
o vybudovanie vzájomnej dôvery, pretože je to najúrodnejšia pôda pre
zdroj nápadov, ale aj citových väzieb.
1. Pravidelne zapájame žiakov do súťaže Slávik Slovenska.
2. Svojim kultúrnym programom sa pravidelne zúčastňujeme na rôznych
stretnutiach
a príležitostiach našich dôchodcov.
3. Obohacujeme ním rôzne kultúrne akcie našej školy.
4. Pravidelne sa zúčastňujeme na každoročnom Festivale základných škôl.
5. Každoročne usporadúvame hudobno-výchovne koncerty pre všetkých žiakov
našej školy.
6. S hudobnými choreografiami úspešne reprezentujeme našu školu pri rôznych
slávnostných
príležitostiach nášho mesta. Známe sú naše choreografie „
Popoluška“, „Dievčatko so
zápalkami“, „ Nechcem byť
žienka domáca“.
7. Záleží nám na rozvoji vnímavých schopnosti žiakov súčasnej
populárnej
hudby o čom svedčí
minuloročná akcie „Super Star“ do
ktorej sa zapojilo
76 žiakov.
8. V najbližšej budúcnosti plánujeme vytvoriť zábavno – hudobné rozprávkové
dopoludnie pre
žiakov materských škôl pri príležitosti
MDD.
9. Každoročne prispievame tanečným programom na požiadavku študentov
stredných škôl pri
usporadúvaní Valentínskych plesov.
Spôsob výučby:
Na
hodinách hudobnej výchovy sa snažíme prispieť k harmonickému rozvoju
dieťaťa. Naším cieľom je, aby sa žiaci naučili rozumieť hudbe, aby sa
z nich stali vzdelaní, vnímaví koncertní poslucháči, aby sa z nich stal
citovo vyrovnaný človek.
Prispievame k tomu:
1. Tvorivým osvojovaním hudby,
2.
Spájame hudbu s prejavmi iných umení, napr.: s poéziou, výtvarnými
dielami,
3.
Rozvíjame pohybové a dramatické prejavy žiakov,
4.
Využívame integrované vyučovanie, integrujeme hudbu, umenie,
literatúru,
architektúru
a odievanie – hľadáme spoločné korene.
5.
Využívame tvorivý prístup – spájame tvorivý prístup učiteľa a žiaka do
jednotného uceleného
celku.
6.
Tvoríme hudobno – pohybové choreografie – tvorivá dramatika.
Používame
pri tom geniálnu myšlienku Komenského „ Dovoľ, aby som to
prežil a ja budem
cítiť
a chápať po celý život. Dovoľ mi, aby som to
vyskúšal na vlastnej koži a ja to budem
ovládať“.
7.
Vytvárame u žiakov kladný vzťah k ľudovej hudbe s využitím metód
interpretácie a improvizácie.
8.
Prispievame k rozvoju vnímavých schopností žiakov k súčasnej
populárnej hudbe s
preferovaním improvizácie a kreativity.
9. Získané vedomosti na hodinách hudobnej výchovy rozvíjame v
tanečnom krúžku. Zvláštnosťou
tohto krúžku je, že okrem toho sa
v ňom venujeme všetkým hudobno – tanečným štýlom –
balet, moderný tanec, ľudová
hudba. Snažíme sa vytvoriť veľmi kladný a priateľský vzťah detí
rôznej vekovej kategórie. Rozvíjame v ňom priateľstvo, rodinnú atmosféru,
uvoľnenie a istotu.
Do
tanečných choreografii zapájame žiakov širokej vekovej kategórie (ročník druhý, tretí, prvý,
piaty, siedmy). Starší žiaci získavajú veľmi
kladný a zodpovedný citový vzťah k mladším žiakom.