Hudobná výchova

 
c
   

 

Cieľom hudobnej výchovy je  zabezpečiť rozvoj kolektívnych a individuálnych hudobných zážitkov deti, priateľstvo, obsahový a funkčný rozvoj osobnosti. Snažíme sa o vybudovanie vzájomnej dôvery, pretože je to najúrodnejšia pôda pre zdroj nápadov, ale aj citových väzieb.

          1.
 Pravidelne zapájame žiakov do súťaže Slávik Slovenska.
          2.
 Svojim kultúrnym programom sa pravidelne zúčastňujeme na rôznych
stretnutiach  
              a príležitostiach našich dôchodcov.

          3.
 Obohacujeme ním rôzne kultúrne akcie našej školy.
          4.
 Pravidelne sa zúčastňujeme na každoročnom Festivale základných škôl.
          5.
 Každoročne usporadúvame hudobno-výchovne koncerty  pre všetkých žiakov našej školy.
        6.
 S hudobnými choreografiami úspešne reprezentujeme našu školu pri rôznych slávnostných               príležitostiach nášho mesta. Známe sú naše choreografie „ Popoluška“, „Dievčatko so
              zápalkami“, „ Nechcem byť žienka domáca“.

          7.
 Záleží nám na rozvoji vnímavých schopnosti žiakov súčasnej populárnej hudby o čom svedčí
              minuloročná akcie „Super Star“ do ktorej sa zapojilo 76 žiakov.

          8.
 V najbližšej budúcnosti plánujeme vytvoriť zábavno – hudobné rozprávkové dopoludnie pre
              žiakov materských škôl pri príležitosti MDD.

          9.
 Každoročne prispievame tanečným programom na požiadavku študentov stredných škôl pri
              usporadúvaní Valentínskych plesov.
    

Spôsob výučby:
     Na hodinách hudobnej výchovy sa snažíme prispieť k harmonickému rozvoju dieťaťa. Naším cieľom je, aby sa žiaci naučili rozumieť hudbe, aby sa z nich stali vzdelaní, vnímaví koncertní poslucháči, aby sa z nich stal citovo vyrovnaný človek.

     Prispievame k tomu:

        1. Tvorivým osvojovaním hudby,
        2. Spájame hudbu s prejavmi iných umení, napr.: s poéziou, výtvarnými dielami,
        3.
Rozvíjame pohybové a dramatické prejavy žiakov,
        4. Využívame integrované vyučovanie, integrujeme hudbu, umenie, literatúru, architektúru
            a odievanie – hľadáme spoločné korene.

        5. Využívame tvorivý prístup – spájame tvorivý prístup učiteľa a žiaka do jednotného uceleného
            celku.

        6. Tvoríme hudobno – pohybové choreografie – tvorivá dramatika.  
           
Používame pri tom geniálnu myšlienku Komenského „ Dovoľ, aby som to
prežil a ja budem cítiť
            a chápať po celý život. Dovoľ mi, aby som to
vyskúšal na vlastnej koži a ja to budem ovládať“.

        7. Vytvárame u žiakov kladný vzťah k ľudovej hudbe s využitím metód
interpretácie a improvizácie.
        8. Prispievame k rozvoju vnímavých schopností žiakov k súčasnej
populárnej hudbe s 
            preferovaním improvizácie a kreativity.

        9. Získané vedomosti na hodinách hudobnej výchovy rozvíjame v tanečnom
 krúžku. Zvláštnosťou  
            tohto krúžku je, že okrem toho sa v ňom venujeme všetkým hudobno – tanečným štýlom –
            balet, moderný tanec, ľudová hudba. Snažíme sa vytvoriť veľmi kladný a priateľský vzťah detí
            rôznej vekovej kategórie. Rozvíjame v ňom  priateľstvo, rodinnú atmosféru, uvoľnenie a istotu. 
            Do tanečných choreografii zapájame žiakov širokej vekovej kategórie (ročník druhý, tretí, prvý,
            piaty, siedmy). Starší žiaci získavajú veľmi kladný a zodpovedný citový vzťah k mladším žiakom.

      

 

Späť na Predmety...