Moja prvá animácia v ImagineLogo
"Hlavným hrdinom" prostredia ImagineLogo je objekt korytnačky. Okrem toho, že kreslí do grafickej plochy alebo sa po nej len pohybuje môže meniť svoj tvar. Korytnačka sa môže "prevliekať" do rôznych obrázkoch. Tieto brázky môžu byť animované.
Tieto obrázkové tvary nemusia byť korytnačkám priradené len zo súborov, ale môžu byť nakreslené v LogoMotion.
ImagineLogo:
- Prostredie umožňuje vytvárať jednoduché multimediálne encyklopédie.
- Umožňuje dotvoriť vzhľad stránky priamo a nemusíte využívať ďalší kresliaci editor.
- Program Imagine umožňuje publikovať vytvorené projekty na webe.
Kliknutím na zelenú korytnačku
sa otvorí ImagineLogo.
Vytvorme animáciu cyklistických pretekov
V Škriatkolandii sa konajú cyklistické preteky. Pretekári sa odlišujú len farbou čiapky a nohavíc. Vytvorme si animáciu cyklistických pretekov týchto škriatkov.
Potrebujeme ešte posunúť korytnačku, ktorá tam bola vložená na začiatku.Príď na korytnačku, stlač pravé tlačítko myši a klikni na presúvaj k1.
Klikni na miesto kde chceš mať tretieho pretekára.
Zmeň tvar korytnačiek na pretekárov. Pretekára si môžeš vytvoriť ako animovaný obrázok v programe LogoMotion.>
Klikni na korytnačku pravým tlačítkom myši, klikni na zmeň k1, k2 alebo k3. Meníme rodný list korytnačky
Klikni a vypni tlačítko pero dolu, aby ti pretekár nepísal čiaru. Klikni na ikonku tvar a vyber si svojho pretekára z miesta, kde si ho uložil.
Potvrď tlačítko OK.
Tento postup zopakuj aj s ostatnými korytnačkami.
Teraz ešte môžeš popresúvať pretekárov presne tam kde potrebuješ. Presúvaj ich presne tak, ako si presúval korytnačky.
Vlož tlačítko Zapni animáciu
Klikni na ikonku, slúžiacej na vloženie nového tlačítka
Zmeň názov tlačítka: na vloženom tlačítku klikni pravým tlačítkom myši, klikni na zmeň t1
V políčku popis zmeň t1 na Začni animáciu.
Zmeň veľkosť tlačítka: stlač naraz klávesu Ctrl + pravé tlačítko myši a ťahaj za okraj vloženého tlačítka.
Pridaj procedúru, ktorá zabezpečí, že sa pretekáry začnú hýbať po ceste - stlač záložku Procedúry a potom tlačítko pridaj.
Zadaj meno procedúry: napríklad "preteky".
Napíš procedúru:
Vráť sa na záložku Základné a do políčka priZapnutí napíš názov tvojej procedúry. Stlač OK.
Pretekáry sa ti hýbu, ale smerom hore, lebo to je smer dopredu pre korytnačku, ktorou ten pretekár je. Musíš zmeniť ich smer. Klikni na pretekára pravým tlačítkom myši. klikni na zmeň k1, k2 alebo k3 (to záleží od toho, na ktorého pretekára si klikol).Klikni na tlačítko smer a zmeň otočenie na 90 stupňov. Stlač OK a potom ešte raz OK.
Nezabudni, že to musíš urobiť s každým pretekárom. Teraz už idú tak ako majú.