Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy v školskom roku 2007/2008

 
c
   

 

 

Základná škola, Krymská 5

071 01 Michalovce

tel: 056/6435879, fax: 056/6889265

e–mail: krym@zskrymmi.edu.sk

 Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy

v školskom roku 2007/2008

 

(1) ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

 

  1. a) Základné identifikačné údaje o škole:

 

Názov školy:                                                       Základná škola, Krymská 5, Michalovce

Adresa školy:                                                     Krymská 5, 071 01 Michalovce

Telefónne číslo školy:                                        056/6435879

Faxové číslo školy:                                            056/6889265

Internetová adresa školy:                                 krym@zskrymmi.edu.sk

Údaje o zriaďovateľovi školy:                                      Mesto Michalovce, Námestie osloboditeľov 30, 071 01 Michalovce                 

Mená vedúcich zamestnancov školy:               Mgr. Jozef Porvaz, riaditeľ školy

Mgr. Anna Pavlová, zástupkyňa riaditeľa

                                                                            Mgr. Dagmar Šalapová,  zástupkyňa riaditeľa

                 

Údaje o rade školy a iných poradných orgánov školy:

Rada školy:  11 členov

Ing. Martin Palovčík, predseda

Rada rodičov:   7 členov

Ing. Miroslav Mati, predseda

Metodické orgány školy:

MZ: 1. a 2. roč., 3. a 4. roč., ŠK

PK: SJ-Vv, CJ, M-Ov, Z-D-Ev, F-Tchv, P-Ch, Tv

 

  1. b) Údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi potrebami:

 

Počet žiakov v školskom roku 2007/2008: 509

z toho:        v 1.-4. roč.: 173

v 5.-9. roč.: 336

 

    Údaje o ročníkoch, triedach a oddeleniach v ŠKD /120 žiakov/:

 

Ročník

Počet tried

Počet oddel. ŠKD

1.

2

1

2.

2

1

3.

2

1

4.

1

1

5.

3

 

6.

2

 

7.

3

 

8.

2

 

9.

3

 

  1. c) Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ: 43

 

1. d) Údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí:

·        počet žiakov 9. ročníka: 89     

·        počet prijatých na gymnáziá: 27    na SOŠ: 53    na SOU: 4    na OU: 0

·        počet neumiestnených žiakov:  9. ročníka ZŠ: 5

Úspešnosť prijatia: 100%.

Všetci žiaci boli prijatí na základe výsledkov v Celoplošnom testovaní žiakov 9. ročníka alebo priemerov známok na vysvedčení.

 

  1. e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov:

Podľa celkového prospechu:

·        počet prospievajúcich žiakov spolu: 488                                  neprospievajúcich spolu: 9

·        počet neklasifikovaných žiakov spolu: 12        

·        počet žiakov 5. – 9. roč. so samými jednotkami: 57

 

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov po ročníkoch:

Predmet

2.r

3.r

4.r

5.r

6.r

7.r

8.r

9.r

SJL

1,31

1,59

1,76

2,2

2,75

2,57

2,35

2,37

M

1,32

1,47

1,41

2,36

2,69

2,41

1,58

2,15

 

Výsledky externých meraní Celoplošného testovania  žiakov 9. ročníka v šk. roku 2007/2008:   

Slovenský jazyk: 70,7 %, priemerná percentuálna úspešnosť v rámci SR 58,1 %

Matematika: 73,6 %, priemerná percentuálna úspešnosť v rámci SR 56,3 %

 

1.      f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov:

Učebné plány pre 1. – 9. ročník základných škôl platné od 1. 9. 2003 Pedagogicko-organizačné pokyny pre školy a školské zariadenia a orgány verejnej správy v školstve na školský rok 2007/2008.

1. a 2. ročník   Učebné plány pre 1. – 4. ročník ZŠ variant 1.

                                   Povinne voliteľné predmety etická výchova v alternácii

                                   s náboženskou výchovou.

3. a 4. ročník   Učebné plány pre triedy s rozšíreným vyučovaním cudzieho jazyka

7. C, 8.A                     v 3. – 9. ročníku.

9.B                              Učebné plány pre triedy so športovou prípravou

5. – 9. ročník   Učebný plán pre 5. – 9. ročník variant 2 s posilnením predmetov:

                                   7. ročník         -          technická výchova

                                   8. ročník         -           slovenský jazyk a literatúra

                                   9. ročník         -          práca s počítačom

  

1.      g) Údaje o počte zamestnancov:

-         pedagogickí zamestnanci:         fyzický:         33

prepočítaný: 28,3

-         asistent učiteľa:                        1

-         nepedagogickí  zamestnanci:  8

-         ŠKD:                                       4

-         ŠJ:                                           5

 

Plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:

-         učitelia kvalifikovanosť  100 %

-         vychovávatelia kvalifikovanosť 100 %

     Neodborne odučené predmety:

-         hudobná výchova 10,52%

-         etická výchova  33,33 %

-         občianská výchova  20,00 %

-         práca s počítačom 100%

 

1.      h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy:

Počet pedagógov, ktorí absolvovali priebežné vzdelávanie: 9

1.   Etická výchova /MPC Prešov/: 5

2.      Anglický jazyk /MPC Prešov/: 1

3.      Výchovné poradenstvo – pokročilí  /MPC Prešov, PPP Michalovce/: 1

4.      ECDL /GPH Michalovce/: 1

5.       Mediálna výchova ŠKŠ  /ŠPÚ/: 1

 

Počet pedagógov, ktorí absolvovali jednorazové podujatia: 9

 

1    .Seminár k umeleckej recitácii/MPC Prešov/: 2

2.   Tvorba projektov /Inšt.eur.jazykov, prekladu a tlmočníctva, MŠ/: 5

3.   Monitoring vplyvov médií na formovanie vzťahu verejnej mienky k menšinám /MEMO 98, ŠPÚ/:1

4.   Enviromentálny seminár z prírodopisu /Okresná hvezdáreň, Michalovce/: 1

 

1.      i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:

Názov podujatí organizovaných mestom Michalovce, na ktorých sa prezentovali žiaci našej školy a počet prezentujúcich žiakov:

    1. Týždeň boja proti drogám /športové podujatia a besedy pre žiakov a rodičov/
    2. Púšťanie šarkanov
    3. Kultúrne vystúpenie v domove dôchodcov – k mesiacu k úcty k starším
    4. Hallowenská diskotéka
    5. Pečenie perníkov a tvorba vianočných ikebán
    6. Posedenie pri jedličke
    7. Karnevál
    8. Realizácia „babičkinej izby“ a jej sprístupnenie žiakom a rodičom
    9. Valentínska pošta
    10. Miss bábika
    11. Deň detí
    12. Nočná športová hra
    13. Kultúrne vystúpenie v domove dôchodcov – jubilanti
    14.  Kultúrne vystúpenie v domove dôchodcov – Deň matiek
    15. Slávnostný zápis žiakov 1. ročníka
    16. Školská športová olympiáda
    17. Počet exkurzii: 16

  

Súťaže (postupového charakteru s účasťou viac ako 30 žiakov), ktorých organizátorom bola naša škola:

     - na mestskej úrovni:

     1. Turnaj hádzanárskych nádejí

      - na okresnej úrovni:

      1. Archimediáda

      2. Biologická olympiáda kat. E

 

     Počet 1. až 3. miest /mestské, okresné / a 1. až 6. miest /krajské a celoslovenské predmetové

      súťaže/

     - na mestskej úrovni:

Zvonického literárne dni: 

Poézia:

2 x 1. miesto

1 x 2. miesto

Próza:

2 x 1. miesto

1 x 2. miesto

 

Michalovce – naše mesto – jeho minulosť a súčasnosť:

1 x 3. miesto

Viem čo neviem:

1 x 2. miesto

Michalovce – Moje mesto:

1 x 1. miesto

2 x 2. miesto

1 x 3. miesto

 

- na okresnej úrovni:

            Olympiáda v Nj:

            1 x 3. miesto

            Matematická olympiáda 6r.:

            1 x 2. miesto

            Pytagoriáda:

            2 x 2. miesto

            1 x 3. miesto

            Fyzikálna olympiáda kat. E,G.:

            2 x 1. miesto

            2 x 3. miesto

            Biologická olympiáda:

            Kategória E /ZOOLÓGIA, BOTANIKA/:

            jednotlivci

            3 x 1. miesto

            2 x 2. miesto

            družstvá

            1 x 1. miesto 3.-4. roč.

            1 x 1. miesto 5. roč.

            Hviezdoslavov Kubín:

            2 x 2. miesto

            Šaliansky Maťko:

            2 x 3. miesto

            Európa v škole:

            Poézia a próza:

1 x 2. miesto

Výtvarná časť:

1 x 1. miesto

2 x 2. miesto

2 x 3. miesto

            Vesmír očami detí:

            1 x 1. miesto

                       

            - na krajskej úrovni:

Biologická olympiáda:

            Kategória E /ZOOLÓGIA, BOTANIKA/:

            1 x 2.miesto

            Fyzikálna olympiáda:

            Kategória E

            1 x 4. miesto

                       

            - na celoštátnej úrovni:

Matičná galéria:

ocenené práce : 3

 

- na medzinárodnej úrovni:

Medzinárodná výtvarná súťaž v Tókiu

1 x zlatá cena

1 x strieborná cena

Kadet8/Klokan 2008/

2. miesto – žiaci 8. ročníka

Klokanko2 / Klokan 2008/

3. miesto – žiaci 2. ročníka

Školák6/Klokan 2008/

4. miesto – žiaci 6. ročníka

 

Počet 1. až 3. miest v individuálnej disciplíne /mestské, okresné/ a 1. až 6. miest /krajské a celoslovenské športové súťaže/

 

     - na mestskej úrovni:

Mestská športová olympiáda:

6 x 1. miesto

6 x 2. miesto

2 x 3. miesto

Beh oslobodenia

1 x 2. miesto

1 x 3. miesto

 

- na okresnej úrovni:

Atletika:

6 x 1. miesto

2 x 2. miesto

4 x 3. miesto

Cezpoľný beh:

1 x 3. miesto

 

- na krajskej úrovni:

Atletika:

1 x 1. miesto

2 x 2. miesto

2 x 3. miesto

1 x 4. miesto

2 x 6. miesto

 

- na celoštátnej úrovni:

Atletika:

1 x 5. miesto

 

Počet 1. až 3. miest v kolektívnych športoch /mestské, okresné/ a 1. až 6. miest /krajské

a celoslovenské súťaže/

 

     - na mestskej úrovni:

Turnaj hádzanárskych nádejí:

3.-4.ročník chlapci /2. miesto/

3.-4.ročník dievčatá /2. miesto/

 

Žiacka basketbalová liga o Pohár primátora /2. miesto/

 

      Mestská športová olympiáda:

Volejbal dievčatá /1. miesto/

Hádzaná chlapci /2. miesto/

Hádzaná dievčatá /2. miesto/

Atletika 5.-6. ročník /2. miesto/

Atletika 7.-9. ročník /2. miesto/

 

- na okresnej úrovni:

 

Atletika dievčatá /1. miesto/

      Stolný tenis chlapci /3. miesto/

      Cezpoľný beh dievčatá /3. miesto/

Volejbal dievčatá /2. miesto/

Hádzaná chlapci / 1. miesto/

      Hádzaná dievčatá /1. miesto/

     

     - na krajskej úrovni:

Hádzaná dievčatá /5. miesto/

Hádzaná chlapci / 3. miesto/

Atletika dievčatá / 5. miesto/

     

           1. j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:

            1. Otvorená škola 2008/MŠ SR/

            2. Mobilné jazykové laboratórium/MŠ SR/

            3. Detský sen – detské ihrisko/Zvolen/

            4. Školská športová olympiáda/MÚ Michalovce/

            5. Zasaď strom, postav dom/MÚ Michalovce/

            6. Poznaj chránené územia/MÚ Michalovce/

            7. Žiacke mini projekty

 

1.      k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou     v škole:

Tematická inšpekcia: dňa   16.11.2007

Predmet školskej inšpekcie:

Kontrola vedomostí a postojov žiakov v oblasti výchovy a vzdelávania k ľudským právam.

Závery:

Na základe vyhodnotenia testov žiaci 9. ročníka v časti základné vedomosti dosiahli 66,7% úspešnosť, čo sú dobré teoretické vedomosti z oblasti ľudských práv.

V časti praktická aplikácia teoretických poznatkov dosiahli žiaci 91,5% úspešnosť, čo sú dobré praktické vedomosti z oblasti ľudských práv.

 

 

1.      l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy:

20 tried

veľká telocvičňa, malá telocvičňa

2 počítačové učebne

chemické laboratórium

odborná učebňa fyziky

poloodborná učebňa anglický jazyk

poloodborná učebňa nemecký jazyk

školské dielne

cvičná kuchyňa

športový areál – futbalové ihrisko, basketbalové ihrisko, hádzanárske ihrisko,

                                     atletická dráha, sektor skok do výšky,  diaľky a sektor vrh guľou

 

      m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej

            činnosti školy:

            Správa o hospodárení za rok 2007- viď príloha

Dotácia na vzdelávacie poukazy  na rok 2007 bola 229.920,– Sk. Čerpanie bolo následovné:

-         na odmeny pre vedúcich krúžkov škola vyčerpala  229.920,– Sk

Finančné prostriedky získané od rodičov za školský rok 2007/2008 celkom 120.200 Sk. Tieto prostriedky sa čerpali na základe rozpočtu schváleného výborom rodičovského združenia na: školu v prírode, na zakúpenie didaktickej techniky, na lyžiarsky výcvik, reprezentáciu školy,  školský časopis KECÁK, výzdobu školy, športovú ligu, školskú športovú olympiádu, školské športové stredisko, pomoc škole.

Škola získala aj finančné prostriedky z neziskovej organizácii Združenie rodičov pri VII. Základnej škole, n.o. Krymská 5. Michalovce  za rok 2007 v celkovom objeme 56.245,– Sk. Aj tieto finančné prostriedky sa čerpali na základe schváleného rozpočtu a boli použité na zakúpenie didaktickej techniky a odbornej literatúry.

 

1.      n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na

          príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia:

V súlade s koncepciou rozvoja školy na roky 2004-2008 výchova a vzdelávanie boli v školskom roku 2007/2008 zamerané na rozvíjanie hlavného poslania školy. Našim hlavným cieľom bolo vychovávať mladú generáciu v duchu humanizmu a vzdelávania v oblasti ľudských práv. Pozornosť bola sústredená na hodnotovú orientáciu mladých ľudí, na etické princípy vo výchove tak, aby výchova a vzdelávanie odrážali konkrétne situácie spoločenského života. Hlavné úlohy, ktoré sme si v školskom roku 2007/2008 stanovili v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu boli zamerané na komunikačné zručnosti a čítanie s porozumením na hodinách slovenského jazyka, zvýšenia úrovne výsledkov žiakov v matematike a prírodovedných predmetoch a na motiváciu na zvýšenie úrovne pohybovej výkonnosti žiakov v rámci školskej a záujmovej telesnej výchovy. Jednou z hlavných úloh bolo i zefektívnenie výučby práce s počítačom využitím dostupných informačno technologických technológií. V oblasti prevencie sme sa zamerali na prevenciu a elimináciu rizikového správania sa žiakov. Činnosť pedagógov bola na vyučovacích hodinách efektívna, využívali sa hravé a zábavné formy pomocou ktorých si žiaci prakticky osvojovali preberané učivo.  Po dôkladnej analýze konštatujeme, že hlavné úlohy a ciele sa nám podarilo splniť. Drvivá väčšina žiakov zvládla predpísané učivo.

Vedomostné previerky ukázali, že napriek veľmi dobrým výsledkom je nevyhnuté naďalej  preverovať a kontrolovať vedomostnú úroveň žiakov, sústrediť sa na spätnú väzbu, aby žiaci nezaostávali a neuspokojovali sa s dosiahnutými priemernými výsledkami.

 

1.      o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú

        nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov,

         opatrení:

            Prácu v školskom roku 2007/2008 sme si dôsledne rozanalyzovali a skonštatovali, že výchovno-vzdelávací proces na našej škole je na veľmi dobrej úrovni.

            Medzi najväčšie klady zaraďujeme zvládnutie Celoplošného testovania žiakov 9. ročníka, kde sme obsadili popredné miesta v rámci okresu.

Na to nadväzovali veľmi pekné umiestnenia v predmetových súťažiach a olympiádach.

Najvýraznejšie úspechy sme dosiahli v predmetoch matematika, slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, fyzika, zemepis, dejepis.

Z výchovných predmetov vo výtvarnej výchove a telesnej výchove.

            Žiaci sa zapájali pod vedením učiteľov a vychovávateľov do množstva krúžkov podľa záujmu. Konečný efekt sa prejavil pri reprezentácii školy na rôznych kultúrnych podujatiach a nacvičením divadelného predstavenia.

            Samozrejme, že v minulom školskom roku sme neboli so všetkým úplne spokojní. 

Vyskytli sa aj nedostatky, ktoré sú dôvodom na hľadanie rezerv v našej práci.

Bolo potrebné efektívnejšie využívať didaktickú techniku vo všetkých vyučovacích predmetoch. Ani nahustené učivo v predmetoch hudobná výchova a občianska výchova sa nám nepodarilo zredukovať. Vo výchovných predmetoch zaostáva kladný vzťah k týmto predmetom. Nezáujem žiakov o tieto predmety môžeme odbúrať iba kladnou motiváciou.

     (2) ĎALŠIE INFORMÁCIE

2.      a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole:

Základná škola je pavilónového typu. Najväčším problémom boli zatekajúce strechy. Tento problém sa podarilo odstrániť v spolupráci so zriaďovateľom. Ďalším nedostatkom v budove je poškodená podlaha v triedách a na chodbách ako aj poškodené kopility, ktoré by sme potrebovali úplne odstrániť. 

V oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu nám chýbajú špeciálne učebne na chémiu a fyziku. Ostatné triedy a špeciálne triedy ako aj telocvičňa sú po rekonštrukcii na veľmi dobrej úrovni.

Výchovno-vzelávací proces je rozdelený na 45 minútové vyučovacie hodiny, 10 minútové prestávky medzi vyučovacími hodinami, veľkú 20 minútovú prestávku a popoludňajšiu obedňajšiu prestávku. V letnom období sa využíva priestranný upravený školský areál na oddych počas veľkej prestávky a popoludňajšiu činnosť v školskom klube.

Žiaci i zamestnanci školy majú možnosť  stravovať sa v školskej jedálni.

  

            2. b) Voľnočasové aktivity školy:

V školskom roku 2007/2008 v škole pracovalo 37 krúžkov:

- spoločensko-vedných                 : 12 /192 žiakov/

- prírodovedných                           : 15 /233 žiakov/

- športových                                  : 10 /161 žiakov/

Najväčší záujem bol o počítačové a športové krúžky.

 

 c) Spolupráca školy s rodičmi, poskytovanie služieb deťom, žiakom a

         rodičom:

            Spoluprácu školy s rodičmi môžeme charakterizovať v dvoch rovinách. V rámci rodičovského združenia prostredníctvom výboru rodičovského združenia rodičia zabezpečujú výchovno-vzdelávací proces pomocou príspevku od rodičov. Okrem rozpočtu aktívne zasahujú do problémov, ktoré sa vyskytujú priebežne počas roka vo výchovno-vzdelávacom procese.

            V druhej oblasti rodičia aktívne pomáhajú pri rôznych mimoškolských aktivitách, ktoré organizuje škola.

            Rozhodujúce slovo majú rodičia hlavne pri voľnočasových aktivitách ich detí, ktoré im zabezpečuje škola.

 

3.      d) Vzájomné vzťahy medzi školu a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú:

Spolupráca medzi zriaďovateľom a školou je na vysokej  profesionálnej úrovni. Okrem zriaďovateľa škola spolupracuje aj s inštitúciami, ktoré priamo či nepriamo ovplyvňujú výchovno-vzdelávací proces. V oblasti prevencie negatívnych javov je nevyhnuté spolupracovať s pedagogicko-psychologickou poradňou, s ktorou máme veľmi dobré skúsenosti.  Pri organizovaní exkurzií zameraných na spoznávanie regiónu je nám k dispozícii Urbariát v Porube pod Vihorlatom. Podieľame sa aj na organizovaní rôznych výchovno-vzdelávacích programov v materských školách a v domovoch dôchodcov. Pre rozšírenie základného učiva v súlade s učebnými osnovami využívame kultúrno-spoločenské akcie  organizované Mestským kultúrnym strediskom v Michalovciach, Zemplínskym osvetovým strediskom v Michalovciach, Zemplínskou knižnicou Gorazda Zvonického a Okresnou hvezdárňou v Michalovciach.

Žiacke kolektívy sú vedené k zodpovednosti, mravnosti, vzájomnej spolupráci, priateľstvu a tolerancii.

Všetky problémy, ktoré sa v škole vyskytnú, sú riešené za prítomnosti rodičov a o ich výsledkoch sú informovaní všetci pedagogickí zamestnanci.

 

 

 

 

    Ing. Martin    P a l o v č í k                                                          Mgr. Jozef    P o r v a z

        predseda Rady školy                                                                      riaditeľ školy

 

 

 

 

Späť na Predmety...