Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy v školskom roku 2007/2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c
Základná škola, Krymská 5071 01 Michalovce tel: 056/6435879, fax: 056/6889265 e–mail: krym@zskrymmi.edu.sk Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach školy v školskom roku 2007/2008
(1) ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE
Názov školy: Základná škola, Krymská 5, Michalovce Adresa školy: Krymská 5, 071 01 Michalovce Telefónne číslo školy: 056/6435879 Faxové číslo školy: 056/6889265 Internetová adresa školy: krym@zskrymmi.edu.sk Údaje o zriaďovateľovi školy: Mesto Michalovce, Námestie osloboditeľov 30, 071 01 Michalovce Mená vedúcich zamestnancov školy: Mgr. Jozef Porvaz, riaditeľ školy Mgr. Anna Pavlová, zástupkyňa riaditeľa Mgr. Dagmar Šalapová, zástupkyňa riaditeľa
Údaje o rade školy a iných poradných orgánov školy: Rada školy: 11 členov Ing. Martin Palovčík, predseda Rada rodičov: 7 členov Ing. Miroslav Mati, predseda Metodické orgány školy: MZ: 1. a 2. roč., 3. a 4. roč., ŠK PK: SJ-Vv, CJ, M-Ov, Z-D-Ev, F-Tchv, P-Ch, Tv
Počet žiakov v školskom roku 2007/2008: 509 z toho: v 1.-4. roč.: 173 v 5.-9. roč.: 336
Údaje o ročníkoch, triedach a oddeleniach v ŠKD /120 žiakov/:
1. d) Údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí: · počet žiakov 9. ročníka: 89 · počet prijatých na gymnáziá: 27 na SOŠ: 53 na SOU: 4 na OU: 0 · počet neumiestnených žiakov: 9. ročníka ZŠ: 5 Úspešnosť prijatia: 100%. Všetci žiaci boli prijatí na základe výsledkov v Celoplošnom testovaní žiakov 9. ročníka alebo priemerov známok na vysvedčení.
Podľa celkového prospechu: · počet prospievajúcich žiakov spolu: 488 neprospievajúcich spolu: 9 · počet neklasifikovaných žiakov spolu: 12 · počet žiakov 5. – 9. roč. so samými jednotkami: 57
Priemerný prospech z jednotlivých predmetov po ročníkoch:
Výsledky externých meraní Celoplošného testovania žiakov 9. ročníka v šk. roku 2007/2008: Slovenský jazyk: 70,7 %, priemerná percentuálna úspešnosť v rámci SR 58,1 %Matematika: 73,6 %, priemerná percentuálna úspešnosť v rámci SR 56,3 %
1. f) Zoznam uplatňovaných učebných plánov: Učebné plány pre 1. – 9. ročník základných škôl platné od 1. 9. 2003 Pedagogicko-organizačné pokyny pre školy a školské zariadenia a orgány verejnej správy v školstve na školský rok 2007/2008. 1. a 2. ročník Učebné plány pre 1. – 4. ročník ZŠ variant 1. Povinne voliteľné predmety etická výchova v alternácii s náboženskou výchovou. 3. a 4. ročník Učebné plány pre triedy s rozšíreným vyučovaním cudzieho jazyka 7. C, 8.A v 3. – 9. ročníku. 9.B Učebné plány pre triedy so športovou prípravou 5. – 9. ročník Učebný plán pre 5. – 9. ročník variant 2 s posilnením predmetov: 7. ročník - technická výchova 8. ročník - slovenský jazyk a literatúra 9. ročník - práca s počítačom
1. g) Údaje o počte zamestnancov: - pedagogickí zamestnanci: fyzický: 33 prepočítaný: 28,3 - asistent učiteľa: 1 - nepedagogickí zamestnanci: 8 - ŠKD: 4 - ŠJ: 5
Plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy: - učitelia kvalifikovanosť 100 % - vychovávatelia kvalifikovanosť 100 % Neodborne odučené predmety: - hudobná výchova 10,52% - etická výchova 33,33 % - občianská výchova 20,00 % - práca s počítačom 100%
1. h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy: Počet pedagógov, ktorí absolvovali priebežné vzdelávanie: 9 1. Etická výchova /MPC Prešov/: 5 2. Anglický jazyk /MPC Prešov/: 1 3. Výchovné poradenstvo – pokročilí /MPC Prešov, PPP Michalovce/: 1 4. ECDL /GPH Michalovce/: 1 5. Mediálna výchova ŠKŠ /ŠPÚ/: 1
Počet pedagógov, ktorí absolvovali jednorazové podujatia: 9
1 .Seminár k umeleckej recitácii/MPC Prešov/: 2 2. Tvorba projektov /Inšt.eur.jazykov, prekladu a tlmočníctva, MŠ/: 5 3. Monitoring vplyvov médií na formovanie vzťahu verejnej mienky k menšinám /MEMO 98, ŠPÚ/:1 4. Enviromentálny seminár z prírodopisu /Okresná hvezdáreň, Michalovce/: 1
1. i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti: Názov podujatí organizovaných mestom Michalovce, na ktorých sa prezentovali žiaci našej školy a počet prezentujúcich žiakov:
Súťaže (postupového charakteru s účasťou viac ako 30 žiakov), ktorých organizátorom bola naša škola: - na mestskej úrovni: 1. Turnaj hádzanárskych nádejí - na okresnej úrovni: 1. Archimediáda 2. Biologická olympiáda kat. E
Počet 1. až 3. miest /mestské, okresné / a 1. až 6. miest /krajské a celoslovenské predmetové súťaže/ - na mestskej úrovni: Zvonického literárne dni: Poézia: 2 x 1. miesto 1 x 2. miesto Próza: 2 x 1. miesto 1 x 2. miesto
Michalovce – naše mesto – jeho minulosť a súčasnosť: 1 x 3. miesto Viem čo neviem: 1 x 2. miesto Michalovce – Moje mesto: 1 x 1. miesto 2 x 2. miesto 1 x 3. miesto
- na okresnej úrovni: Olympiáda v Nj: 1 x 3. miesto Matematická olympiáda 6r.: 1 x 2. miesto Pytagoriáda: 2 x 2. miesto 1 x 3. miesto Fyzikálna olympiáda kat. E,G.: 2 x 1. miesto 2 x 3. miesto Biologická olympiáda: Kategória E /ZOOLÓGIA, BOTANIKA/: jednotlivci 3 x 1. miesto 2 x 2. miesto družstvá 1 x 1. miesto 3.-4. roč. 1 x 1. miesto 5. roč. Hviezdoslavov Kubín: 2 x 2. miesto Šaliansky Maťko: 2 x 3. miesto Európa v škole: Poézia a próza: 1 x 2. miesto Výtvarná časť: 1 x 1. miesto 2 x 2. miesto 2 x 3. miesto Vesmír očami detí: 1 x 1. miesto
- na krajskej úrovni: Biologická olympiáda: Kategória E /ZOOLÓGIA, BOTANIKA/: 1 x 2.miesto Fyzikálna olympiáda: Kategória E 1 x 4. miesto
- na celoštátnej úrovni: Matičná galéria: ocenené práce : 3
- na medzinárodnej úrovni: Medzinárodná výtvarná súťaž v Tókiu 1 x zlatá cena 1 x strieborná cena Kadet8/Klokan 2008/ 2. miesto – žiaci 8. ročníka Klokanko2 / Klokan 2008/ 3. miesto – žiaci 2. ročníka Školák6/Klokan 2008/ 4. miesto – žiaci 6. ročníka
Počet 1. až 3. miest v individuálnej disciplíne /mestské, okresné/ a 1. až 6. miest /krajské a celoslovenské športové súťaže/
- na mestskej úrovni: Mestská športová olympiáda: 6 x 1. miesto 6 x 2. miesto 2 x 3. miesto Beh oslobodenia 1 x 2. miesto 1 x 3. miesto
- na okresnej úrovni: Atletika: 6 x 1. miesto 2 x 2. miesto 4 x 3. miesto Cezpoľný beh: 1 x 3. miesto
- na krajskej úrovni: Atletika: 1 x 1. miesto 2 x 2. miesto 2 x 3. miesto 1 x 4. miesto 2 x 6. miesto
- na celoštátnej úrovni: Atletika: 1 x 5. miesto
Počet 1. až 3. miest v kolektívnych športoch /mestské, okresné/ a 1. až 6. miest /krajské a celoslovenské súťaže/
- na mestskej úrovni: Turnaj hádzanárskych nádejí: 3.-4.ročník chlapci /2. miesto/ 3.-4.ročník dievčatá /2. miesto/
Žiacka basketbalová liga o Pohár primátora /2. miesto/
Mestská športová olympiáda: Volejbal dievčatá /1. miesto/ Hádzaná chlapci /2. miesto/ Hádzaná dievčatá /2. miesto/ Atletika 5.-6. ročník /2. miesto/ Atletika 7.-9. ročník /2. miesto/
- na okresnej úrovni:
Atletika dievčatá /1. miesto/ Stolný tenis chlapci /3. miesto/ Cezpoľný beh dievčatá /3. miesto/ Volejbal dievčatá /2. miesto/ Hádzaná chlapci / 1. miesto/ Hádzaná dievčatá /1. miesto/
- na krajskej úrovni: Hádzaná dievčatá /5. miesto/ Hádzaná chlapci / 3. miesto/ Atletika dievčatá / 5. miesto/
1. j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená: 1. Otvorená škola 2008/MŠ SR/ 2. Mobilné jazykové laboratórium/MŠ SR/ 3. Detský sen – detské ihrisko/Zvolen/ 4. Školská športová olympiáda/MÚ Michalovce/ 5. Zasaď strom, postav dom/MÚ Michalovce/ 6. Poznaj chránené územia/MÚ Michalovce/ 7. Žiacke mini projekty
1. k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole: Tematická inšpekcia: dňa 16.11.2007 Predmet školskej inšpekcie: Kontrola vedomostí a postojov žiakov v oblasti výchovy a vzdelávania k ľudským právam. Závery: Na základe vyhodnotenia testov žiaci 9. ročníka v časti základné vedomosti dosiahli 66,7% úspešnosť, čo sú dobré teoretické vedomosti z oblasti ľudských práv. V časti praktická aplikácia teoretických poznatkov dosiahli žiaci 91,5% úspešnosť, čo sú dobré praktické vedomosti z oblasti ľudských práv.
1. l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy: 20 tried veľká telocvičňa, malá telocvičňa 2 počítačové učebne chemické laboratórium odborná učebňa fyziky poloodborná učebňa anglický jazyk poloodborná učebňa nemecký jazyk školské dielne cvičná kuchyňa športový areál – futbalové ihrisko, basketbalové ihrisko, hádzanárske ihrisko, atletická dráha, sektor skok do výšky, diaľky a sektor vrh guľou
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy: Správa o hospodárení za rok 2007- viď príloha Dotácia na vzdelávacie poukazy na rok 2007 bola 229.920,– Sk. Čerpanie bolo následovné: - na odmeny pre vedúcich krúžkov škola vyčerpala 229.920,– Sk Finančné prostriedky získané od rodičov za školský rok 2007/2008 celkom 120.200 Sk. Tieto prostriedky sa čerpali na základe rozpočtu schváleného výborom rodičovského združenia na: školu v prírode, na zakúpenie didaktickej techniky, na lyžiarsky výcvik, reprezentáciu školy, školský časopis KECÁK, výzdobu školy, športovú ligu, školskú športovú olympiádu, školské športové stredisko, pomoc škole. Škola získala aj finančné prostriedky z neziskovej organizácii Združenie rodičov pri VII. Základnej škole, n.o. Krymská 5. Michalovce za rok 2007 v celkovom objeme 56.245,– Sk. Aj tieto finančné prostriedky sa čerpali na základe schváleného rozpočtu a boli použité na zakúpenie didaktickej techniky a odbornej literatúry.
1. n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia: V súlade s koncepciou rozvoja školy na roky 2004-2008 výchova a vzdelávanie boli v školskom roku 2007/2008 zamerané na rozvíjanie hlavného poslania školy. Našim hlavným cieľom bolo vychovávať mladú generáciu v duchu humanizmu a vzdelávania v oblasti ľudských práv. Pozornosť bola sústredená na hodnotovú orientáciu mladých ľudí, na etické princípy vo výchove tak, aby výchova a vzdelávanie odrážali konkrétne situácie spoločenského života. Hlavné úlohy, ktoré sme si v školskom roku 2007/2008 stanovili v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu boli zamerané na komunikačné zručnosti a čítanie s porozumením na hodinách slovenského jazyka, zvýšenia úrovne výsledkov žiakov v matematike a prírodovedných predmetoch a na motiváciu na zvýšenie úrovne pohybovej výkonnosti žiakov v rámci školskej a záujmovej telesnej výchovy. Jednou z hlavných úloh bolo i zefektívnenie výučby práce s počítačom využitím dostupných informačno technologických technológií. V oblasti prevencie sme sa zamerali na prevenciu a elimináciu rizikového správania sa žiakov. Činnosť pedagógov bola na vyučovacích hodinách efektívna, využívali sa hravé a zábavné formy pomocou ktorých si žiaci prakticky osvojovali preberané učivo. Po dôkladnej analýze konštatujeme, že hlavné úlohy a ciele sa nám podarilo splniť. Drvivá väčšina žiakov zvládla predpísané učivo. Vedomostné previerky ukázali, že napriek veľmi dobrým výsledkom je nevyhnuté naďalej preverovať a kontrolovať vedomostnú úroveň žiakov, sústrediť sa na spätnú väzbu, aby žiaci nezaostávali a neuspokojovali sa s dosiahnutými priemernými výsledkami.
1. o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov, opatrení: Prácu v školskom roku 2007/2008 sme si dôsledne rozanalyzovali a skonštatovali, že výchovno-vzdelávací proces na našej škole je na veľmi dobrej úrovni. Medzi najväčšie klady zaraďujeme zvládnutie Celoplošného testovania žiakov 9. ročníka, kde sme obsadili popredné miesta v rámci okresu. Na to nadväzovali veľmi pekné umiestnenia v predmetových súťažiach a olympiádach. Najvýraznejšie úspechy sme dosiahli v predmetoch matematika, slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, fyzika, zemepis, dejepis. Z výchovných predmetov vo výtvarnej výchove a telesnej výchove. Žiaci sa zapájali pod vedením učiteľov a vychovávateľov do množstva krúžkov podľa záujmu. Konečný efekt sa prejavil pri reprezentácii školy na rôznych kultúrnych podujatiach a nacvičením divadelného predstavenia. Samozrejme, že v minulom školskom roku sme neboli so všetkým úplne spokojní. Vyskytli sa aj nedostatky, ktoré sú dôvodom na hľadanie rezerv v našej práci. Bolo potrebné efektívnejšie využívať didaktickú techniku vo všetkých vyučovacích predmetoch. Ani nahustené učivo v predmetoch hudobná výchova a občianska výchova sa nám nepodarilo zredukovať. Vo výchovných predmetoch zaostáva kladný vzťah k týmto predmetom. Nezáujem žiakov o tieto predmety môžeme odbúrať iba kladnou motiváciou. (2) ĎALŠIE INFORMÁCIE 2. a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole: Základná škola je pavilónového typu. Najväčším problémom boli zatekajúce strechy. Tento problém sa podarilo odstrániť v spolupráci so zriaďovateľom. Ďalším nedostatkom v budove je poškodená podlaha v triedách a na chodbách ako aj poškodené kopility, ktoré by sme potrebovali úplne odstrániť.V oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu nám chýbajú špeciálne učebne na chémiu a fyziku. Ostatné triedy a špeciálne triedy ako aj telocvičňa sú po rekonštrukcii na veľmi dobrej úrovni.Výchovno-vzelávací proces je rozdelený na 45 minútové vyučovacie hodiny, 10 minútové prestávky medzi vyučovacími hodinami, veľkú 20 minútovú prestávku a popoludňajšiu obedňajšiu prestávku. V letnom období sa využíva priestranný upravený školský areál na oddych počas veľkej prestávky a popoludňajšiu činnosť v školskom klube.Žiaci i zamestnanci školy majú možnosť stravovať sa v školskej jedálni.
2. b) Voľnočasové aktivity školy: V školskom roku 2007/2008 v škole pracovalo 37 krúžkov: - spoločensko-vedných : 12 /192 žiakov/ - prírodovedných : 15 /233 žiakov/ - športových : 10 /161 žiakov/ Najväčší záujem bol o počítačové a športové krúžky.
c) Spolupráca školy s rodičmi, poskytovanie služieb deťom, žiakom a rodičom: Spoluprácu školy s rodičmi môžeme charakterizovať v dvoch rovinách. V rámci rodičovského združenia prostredníctvom výboru rodičovského združenia rodičia zabezpečujú výchovno-vzdelávací proces pomocou príspevku od rodičov. Okrem rozpočtu aktívne zasahujú do problémov, ktoré sa vyskytujú priebežne počas roka vo výchovno-vzdelávacom procese. V druhej oblasti rodičia aktívne pomáhajú pri rôznych mimoškolských aktivitách, ktoré organizuje škola. Rozhodujúce slovo majú rodičia hlavne pri voľnočasových aktivitách ich detí, ktoré im zabezpečuje škola.
3. d) Vzájomné vzťahy medzi školu a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú: Spolupráca medzi zriaďovateľom a školou je na vysokej profesionálnej úrovni. Okrem zriaďovateľa škola spolupracuje aj s inštitúciami, ktoré priamo či nepriamo ovplyvňujú výchovno-vzdelávací proces. V oblasti prevencie negatívnych javov je nevyhnuté spolupracovať s pedagogicko-psychologickou poradňou, s ktorou máme veľmi dobré skúsenosti. Pri organizovaní exkurzií zameraných na spoznávanie regiónu je nám k dispozícii Urbariát v Porube pod Vihorlatom. Podieľame sa aj na organizovaní rôznych výchovno-vzdelávacích programov v materských školách a v domovoch dôchodcov. Pre rozšírenie základného učiva v súlade s učebnými osnovami využívame kultúrno-spoločenské akcie organizované Mestským kultúrnym strediskom v Michalovciach, Zemplínskym osvetovým strediskom v Michalovciach, Zemplínskou knižnicou Gorazda Zvonického a Okresnou hvezdárňou v Michalovciach. Žiacke kolektívy sú vedené k zodpovednosti, mravnosti, vzájomnej spolupráci, priateľstvu a tolerancii. Všetky problémy, ktoré sa v škole vyskytnú, sú riešené za prítomnosti rodičov a o ich výsledkoch sú informovaní všetci pedagogickí zamestnanci.
Ing. Martin P a l o v č í k Mgr. Jozef P o r v a zpredseda Rady školy riaditeľ školy
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|